Psihologija boja u marketingu

Cilj je utvrđivanje utjecaja boja na svakodnevne odluke

Kakav utjecaj boje imaju na marketing?

Razumijemo da percepcija brenda od strane potrošača uvelike ovisi o odabiru boje. Svjesni smo da boje imaju emocionalni učinak te pomažu kod isticanja i promocije proizvoda ili usluge. Psihologija boja koristi se u apsolutno svim aspektima marketinga, a polje industrijske psihologije ima odvojeno područje koje proučava samo tu granu psihologije. 

 Psihologija boja je područje koje proučava ulogu boja u odnosu na ljudsko ponašanje, a koristimo ju s ciljem utvrđivanja utjecaja boje na svakodnevne odluke.

 Koristimo teorije boja kako bi pomogli što uspješnije vaš brend prikazati na željeni način. Naučili smo da boje utječu na ljudske emocije i ponašanje te na sam proces donošenja odluka koji je izazvan tim emocijama. Kada se koriste u marketingu, različite boje na različite načine utječu na ponašanje kupaca, a istovremeno stvaraju sliku o brendu. Svjesni smo od kolike je važnosti znanje o psihologija boja prilikom dizajna logotipa, web stranice ili ambalaže proizvoda. Boje nam pomažu istaknuti ono što želimo da publika vidi, da osjeti ono što želimo, te krajnje, da se i odluči za naš brend ili naše usluge.

Utječu li boje na ljudske emocije?

Emocije su vrlo moćne i bitno je biti svjestan da često imaju vodeću ulogu u procesu odlučivanja.  Prije nego što krenete birati boje, potrebno je ustanoviti što vaš brend predstavlja vama, ali i na koji ga način želite vrijednosti brenda predstaviti publici. Što želite da ljudi osjećaju kada vide vaš brend? Kakve reakcije očekujete?

 Upravo pravi odabir boja marketinških aktivnosti vas može istaknuti od konkurencije te izdvojiti vaš brend na tržištu. Strateški koristimo boje za vaše marketinške aktivnosti kako bi postigli da vas publika percipira na željeni način.

 Postoji nekoliko općenitosti kako ljudi reagiraju na određenu boju te što ona predstavlja.

Simbolika boja:

crvena – moćna, energična boja koja predstavlja ljubav, naklonost, snagu ali i strah, agresivnost i preživljavanje;

narančasta - ugodna i topla boja, potiče apetit, motivira, daje pozitivan stav i opći životni entuzijazam;

žuta – predstavlja radost, sreću, vedrinu i optimizam zbog čega ima najsnažnije psihološko značenje, a i uočljiva je; izvrsna je za poboljšanje raspoloženja te pružanje inspiracije;

zelena – boja ravnoteže i sklada koja stvara balans između logičkog i emocionalnog; odražava mir, odmor i život, predstavlja rast, zdravlje i oslobađanje od stresa;

plava – boja povjerenja i pouzdanosti, djeluje umirujuće, ovo je jedna od najomiljenijih boja u cijelom svijetu;

ljubičasta – boja mašte i duhovnosti koja daje savršenu ravnotežu između fizičkog i psihičkog, koristi se i za prikazivanje luksuza, odanosti, hrabrosti i misterioznosti;

ružičasta – stvara osjećaj suosjećanja i bezuvjetne ljubavi; daje nadu, djeluje smirujuće te potiče empatiju;

smeđa – boja strukture, sigurnosti i zaštite, predstavlja ozbiljnost i podršku, ali lako ostavlja i dosadan dojam;

crna – boja sofisticiranosti, ozbiljnosti, kontrole i neovisnosti;

bijela – boja čistoće, jednostavnosti i mira koja predstavlja nove početke i daje osvježenje za nove ideje.

Dijeli

Zadnje objave

  • Brendiranje

Kako vam marketinška agencija može pomoći i koje su prednosti rada s njom?

Pojasnit ćemo vam prednosti rada s agencijom te kako vam marketinška agencija može uštedjeti i… Pročitaj više

  • Digitalni marketing

Kako pripremiti svoju internet trgovinu za Crni petak?

7 ključnih koraka za uspješnu realizaciju Crnog petka Black Friday je kolokvijalan naziv za petak… Pročitaj više

  • Brendiranje

Što je employer branding i kako može pomoći vašoj tvrtki?

Pojasnit ćemo vam što je employer branding, koje su njegove prednosti i navesti 7 ključnih… Pročitaj više

  • Analitika

Što je brainstorming? Tehnike za vaše nove poslovne ideje

Donosimo vam zanimljive brainstorming primjere te prednosti tehnika za kreiranje inovativnih ideja Što je brainstorming… Pročitaj više

  • Brendiranje

Brendiranje turističkih objekata u Hrvatskoj

Brendiranje u turizmu i konceptualizacija brenda Turistička putovanja postala su neizbježan dio lifestylea. U mnoštvu… Pročitaj više

  • Brendiranje

Vizualni identitet i komunikacijske vrijednosti brenda

Što obuhvaća dizajn vizualnih komunikacija brenda?  Definicija uspješnog brendiranja i marketinga danas zahtjeva optimalnu vizualnu… Pročitaj više