5 digitalnih trendova koji su obilježili 2020

26. siječnja 2021.
BRANDZ

Trendovi koji su obilježili izazovnu godinu

Godina kakvu nitko nije očekivao, godina velikih promjena, za neke godina poslovnih neuspjeha, neki broje znatne padove. Sve su ovo karakteristike koje su obilježile 2020. godinu – neki bi rekli najneočekivaniju godinu posljednje desetljeće.
Osim što nam je donijela niz promjena u svim aspektima svakodnevnog života, 2020. nam je donijela i niz transformacija vezanih uz digitalnu tehnologiju, a donosi nam i znatne trendove i inovacije.

Jesu li online konferencije zamijenile konferencije uživo? Je li Tik Tok skinuo Instagram s vrha najkorištenije društvene mreže? Hoće li glasovne pretrage zamijeniti klasične pretrage na Googleu? I još puno toga saznajte u nastavku.

1. Online sastanci zamijenili sastanke uživo

Kada pomislimo na 2020. Godinu i digitalne trendove, jedna od prvih stvari koja nam padne na pamet zasigurno je rad od kuće. Rad na daljinu obilježio je 2020. godinu, a aplikacije poput Zooma, Microsoft Teamsa, Google meet-a i Skypea postale su naša svakodnevnica. Ovakav način rada nekima je sjeo odlično, dok se nekolicina ljudi jedva čeka vratiti u svoju uobičajenu rutinu rada u uredu.

No, rad od kuće nije jedina stvar koja se odvija putem online aplikacija. Online učenje postalo je sve popularnije u tijeku pandemije, a izbor je poprilično velik. Ako želite završiti tečaj iz Excella, Worda, digitalnog marketinga ili ste oduvijek htjeli znati osnove programiranja, sada možete usavršiti svoja znanja iz udobnosti svoga doma po izrazito pristupačnoj cijeni.

Zvuči kao odlična ideja, zar ne? Možemo zaključiti kako su online sastanci, nastava pa čak i kava s prijateljima putem zooma obilježili 2020. godinu, a hoće li se ovakva rutina nastaviti i tijekom iduće godine ostat će u neizvjesnosti još neko vrijeme. 

2. Chatbotovi zamijenili telefonske pozive

Virtualne osobe ili Chatbotovi postali su toliko popularni da više ni ne pomišljamo zvati  korisničku ili tehničku podršku ako nam treba pomoć oko određene usluge ili proizvoda.

Informaciju možemo dobiti veoma brzo,a cijela je usluga napravljena tako da imamo osjećaj da vodimo razgovor s određenom osobom putem chata.

Bilo da trebate riješiti određeni problem, naručiti pizzu, popuniti zahtjev ili kupiti božićni poklon Chatbot vam nudi rješenje za sve navedeno. Ako se još uvijek dvoumite koristiti li Chatbotove ili ne, sada je vrijeme da uzmete stvar u svoje ruke i povećate rast svog poslovanja. 

3. Videozapisi u potpunosti preplavili društvene mreže

Produciranje video sadržaja na društvenim mrežama posljednjih se godinu dana znatno povećao. Sve više brendova promovira svoju uslugu ili proizvod pomoću kreiranja videa.

Nepredvidljivost 2020. godine natjeralo nas je na razmišljanje na koji način i kako što isplativije promovirati svoj proizvod kako bi dopro do što više korisnika. Prethodnu 2019. godinu sa sigurnošću ćemo pamtiti po popularnosti koju je doživjela društvena platforma TikTok. Aplikacija koja korisnicima omogućuje kreiranje i gledanje videozapisa u jednom je mjesecu stekla više korisnika nego što je Instagram dobio u bilo kojem kvartalu 2019. godine.

Osim TikToka, Instagram nam je ponudio više opcija kreiranja videozapisa u obliku IG tv-a, Storya i Reelsa. Najnoviji oblik kreiranja video sadržaja je Reels koji je svojom popularnošću obilježio 2020. godinu, a korisnicima omogućuje stvaranje videozapisa u trajanju od 15 sekundi.

Možemo konstatirati da nam videozapisi donose kreativni sadržaj, veći angažman i interakciju s korisnicima te jedva čekamo vidjeti koje ćemo inovacije na ovom području vidjeti u nadolazećoj godini. 

4. Glasovno pretraživanje na internetskim tražilicama

Živimo u razdoblju kada tehnologija napreduje iz dana u dan, a 2020. godina donijela nam je mnoštvo novih tehnoloških rješenja za koje vjerujemo da će još više zaživjeti u sljedećih nekoliko godina. Trend koji postaje sve popularniji je glasovno pretraživanje informacija. Iako većina ljudi još uvijek vjeruje klasičnim tražilicama, glasovno je pretraživanje sve češći oblik pronalaženja željenih informacija.

Jedna od najpoznatijih platformi za ovakvu vrstu pretraživanja je Hey Google. Na primjer, želite jesti večeru u ribljem restoranu, ali ne znate koji odabrati. U tom slučaju možete potražiti pomoć platforme Hey Google tako da izgovorite: “Hey Google, what’s the best seafood restaurant in Zagreb?” (Hey Google, koji je najbolji riblji restoran u Zagrebu). Na temelju vaših ključnih riječi dobit ćete sve relevantne informacije koje će odgovoriti na vaše pitanje.

Na tržištu je sve više platformi za glasovno pretraživanje, no uz Google najpoznatije su još Alexa i Siri. Mi jedva čekamo vidjeti hoće li u nadolazećim godinama ovakav način pretraživanja u potpunosti zamijeniti klasičnu pretragu za informacijama. 

5. Personalizacija elektroničke pošte

O važnosti e-mail marketinga govorili smo u jednom od prošlih blogova, a ako ga još niste pročitali možete to učiniti ovdje. Generički su e-mailovi sve više davno zaboravljena prošlost. Personalizirani newsletter može vam donijeti veću učinkovitost, a prema istraživanju stranice invespcro.com personalizacija e-maila povećat će šanse otvaranja elektroničke pošte za 22%. Također, personalizacija će vašim kupcima ili klijentima unijeti veće povjerenje prema vašem proizvodu ili usluzi.  

Umjetna inteligencija nalazi se svugdje oko nas i dio je svega što koristimo, od kućanskih aparata do pametnih stanova i automobila. Trendovi umjetne inteligencije rastu iz dana u dan, a ove smo se godine susreli s različitim tipovima umjetne inteligencije. U svijetu društvenih mreža trendovi se mijenjaju iz dana u dan, stoga vjerujemo da će nam i sljedeća godina donijeti mnoštvo novih tehnoloških izuma i digitalnih trendova. 

Spremni za kickoff vašeg projekta?

Pokrenimo Vaš projekt zajedno i pretvorimo ideje i ciljeve u poslovni uspjeh. Kliknite kontakt i rezervirajte online savjetovanje s konzultantom.

Više postova

4. ožujka 2021.
Brendiranje turističkih objekata u Hrvatskoj

Brendiranje u turizmu i konceptualizacija brenda Turistička putovanja postala su neizbježan dio lifestylea. U mnoštvu raznolike konkurencije hotela, apartmana i privatnih smještaja sve je teže istaknuti se od konkurencije. Digitalne platforme u području turizma poput Bookinga, Tripadvisora i Airbnba izrazito su popularne. Većina korisnika prije nego se odluči za određeni objekt prouči fotografije destinacije,opis lokacije, […]

19. veljače 2021.
Vizualni identitet i komunikacijske vrijednosti brenda

Što obuhvaća dizajn vizualnih komunikacija brenda?  Definicija uspješnog brendiranja i marketinga danas zahtjeva optimalnu vizualnu komunikaciju. Primjeri vizualnog identiteta i komunikacijske vrijednosti brenda svakodnevno nas okružuju, no prilikom strateškog planiranja i izrade marketinških kampanji moramo pažljivo definirati dosljedan sustav elemenata vizualnih komunikacija.  Kako prilagoditi estetske i verbalne vrijednosti te stil vašem brendu, cilju i potrebama […]

12. veljače 2021.
Kako brendirati proizvod? Prvi koraci vašeg brenda

Osnovni koraci pri stvaranju brenda Izgradnja prepoznatljivog i autentičnog brenda misija je svakog poslovanja, no u mnoštvu brendova često je teško istaknuti se od konkurencije.  Brend ne čini logo i oglas na Facebooku, postojanje brenda ima puno dublje značenje. Što je brendiranje proizvoda ili tvrtke i koji su pokazatelji uspješnog brendinga saznajte u nastavku.  Što […]

Prijavi se na naš newsletter

Consent*
This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Orijentirani na rast i mjerljive rezultate

cross