Pojasnit ćemo vam prednosti rada s agencijom te kako vam marketinška agencija može uštedjeti i vrijeme i novac Što sve radi marketinška agencija i kako vam ona može pomoći ostvariti vaše poslovne ciljeve? S agencijom dobiti ćete tim profesionalaca koji će vjerojatno imati mnogo vještina. Što bi značilo da se vaša vizija i misija neće […]
Osnovni koraci pri stvaranju brenda
Izgradnja prepoznatljivog i autentičnog brenda misija je svakog poslovanja, no u mnoštvu brendova često je teško istaknuti se od konkurencije.
Brend ne čini logo i oglas na Facebooku, postojanje brenda ima puno dublje značenje. Što je brendiranje proizvoda ili tvrtke i koji su pokazatelji uspješnog brendinga saznajte u nastavku.
Što je brendiranje?
U BRANDZ-u volimo reći: "brend je teorija, ideja i misao", brendiranje je kompleksan proces stvaranja osobnosti vaše tvrtke ili proizvoda i predstavlja cjeloviti izričaj vašeg poslovanja. Ono podrazumijeva sve dodirne točke kupca s vašim proizvodom u poslovnom, verbalnom, vizualnom i emotivnom kontekstu.
Kako krenuti u proces brendiranja proizvoda, čeka vas u nastavku.
Istražite tržište
Prije stvaranja svog brenda, važno je biti informiran o tome što nudi na tržištu te koji su vaši konkurenti.
Stvaranjem brenda, istovremeno stvaramo osjetljive veze između opažanja, razmišljanja i osjećaja, stoga je važan detaljan analitički pristup. Tijekom procesa istraživanja tržišta, saznat ćete što sve morate analizirati i stvoriti kako biste došli do krajnjeg cilja.
Definirajte ciljnu skupinu
Za kog stvarate proizvod ili uslugu? Pitanje je koje vam itekako može pomoći pri stvaranju brenda. Probajte percipirati kako bi izgledao vaš idealni kupac. Što voli raditi u slobodno vrijeme? Voli li životinje? Čita li knjige? Probajte razmisliti o apsolutno svim karakteristikama te na taj način definirajte svoju idealnu buyer personu.
Dizajn poslovnog modela uglavnom se odnosi na aktivnost dizajniranja poslovnog modela tvrtke. Proces razvoja poslovanja i poslovne strategije uključuju metode formiranja proizvoda i usluga te politiku monetizacije. Jasno postavljena arhitektura poslovnog modela temelj je svih daljnjih aktivnosti brendiranja i marketinga.
Strateško planiranje
Nastavno na poslovni model, brend strategija pomoći će vam u definiranju osobnosti vašeg proizvoda i poruke brenda s čime ćete svoj brend pozicionirati uz idealnog korisnika. Kreiranjem brend strategije, brend će biti prepoznatljiv, imat će jasnu arhitekturu i stvarat će emotivnu vezu s idejom. Idealna brend strategija mora razumjeti vaše potencijalne kupce, njihove osjećaje, želje, interese i potrebe.
Istaknite prednosti vašeg proizvoda/usluge
Koja je glavna prednost vaše proizvoda ili usluge? Zašto mislite da ste drugačiji od drugih? Koja je najveća vrijednost vašeg proizvoda? Na sljedeća pitanja iznimno je važno znati odgovor kako biste mogli istaknuti najveće vrijednosti vaših proizvoda. Ovakav pristup omogućit će vašem brendu prepoznatljivost, unificiranost te će se razlikovati od drugih brendova.
Vizualna komunikacija brenda
Loše dizajniran ili dovoljno neuočljiv vizualni identitet mogao bi narušiti imidž poduzeća. Sigurno ste se već susreli s poduzećem koje smatra da je kvalitetan logo dovoljan za implementaciju brenda na tržište. No, nažalost u poslovnom svijetu to nije praksa. Logo je naprosto element tj. dio definiranih sredstava vizualnih komunikacija.
Kako biste postigli svoj cilj, a to je jasno izrađen vizualni identitet, važno je imati strategiju dizajna. Upoznavanje s brendom i njegovom djelatnošću stavka je koja bi trebala biti neophodna kada krenete u izradu identiteta, dizajna ambalaže i sl.
Takav način rada dati će vam jasnu viziju kako bi vizualni identitet trebao izgledati. Bitna stavka pri implementaciji je jednostavnost, stoga vam savjetujemo da ne koristite više od tri boje kako bi komunikacija bila što preciznija i jednostavnija.
Verbalna komunikacija brenda
Direktne komunikacijske vrijednosti temelj su jasnih poruka tržištu. Kombinacija vizualnih i verbalnih vrijednosti zaokružuje mogućnost komunikacije te se na direktan, ali i estetski vrijedan način ističe na tržištu. Kako biste povezali vizualne vrijednosti s verbalnim osmislite marketinški slogan koji će imati emotivne ili prodajne značajke. Posvetite se i copywritingu (pisanju tekstova) te opišite na jednostavan način prodajne i komunikacijske vrijednosti postavljene u strategiji vašeg brenda.
Komunicirajte vaš brend
Prisutnost na offline i online kanalima može vam uvelike pomoći u podizanju svijesti o vašem brendu. Ovaj neophodan korak u stvaranju brenda je održavanje svijesti o proizvodu ili usluzi kako biste mogli pozitivno utjecati na potrošačevu odluku o kupnji.
Do najboljih rezultata doći ćete ako se kupci povežu s vašim proizvodom na emocionalnoj razini. Budite prisutni na digitalnim platformama i komunicirajte sa svojim pratiteljima kako bi se povezali s vašim brendom.
Plasiranje brenda na tržište
Integrirana brend strategija pomoći će vam da zaokružite sve potrebne platforme i medije za implementaciju komunikacijskih vrijednosti (reklama, posjetnica, ambalaža i sl.). Napravite popis aktivnosti i izradite marketinšku kampanju. Kampanja može biti planirana u sklopu marketinškog plana koji postavlja ciljeve na duže razdoblje, ali i periodički. Odredite budžete i zakupite medije. Vrijeme je da Vaš brend osvoji tržište!
Na pitanje kako brendirati proizvod, odgovor ćete naći na našem primjeru cjelovitog brend rješenja za klijenta Nutriche.
Brendirati proizvod nije lak zadatak
Kako bi stvorili kvalitetan brend koji će biti prepoznatljiv na tržištu, potreban je analitičan i detaljan pristup. Ako imate ideju, a niste profesionalac te želite u rekordnom roku svoj brend pozicionirati na tržište obratite se nama!