Pojasnit ćemo vam prednosti rada s agencijom te kako vam marketinška agencija može uštedjeti i vrijeme i novac Što sve radi marketinška agencija i kako vam ona može pomoći ostvariti vaše poslovne ciljeve? S agencijom dobiti ćete tim profesionalaca koji će vjerojatno imati mnogo vještina. Što bi značilo da se vaša vizija i misija neće […]
Pojasnit ćemo vam što je employer branding, koje su njegove prednosti i navesti 7 ključnih koraka za njegov uspjeh
Svaka tvrtka ima svoju reputaciju, radili vi na njoj ili ne. Za izgradnju te reputacije zaslužni su zaposlenici i kupci koji grade sliku o vašem brendu prema onome što ste im ponudili i komunicirali na tržištu. S obzirom da na izgradnju vlastite slike o svom brendu možete utjecati sami, pokušajte kreirati ono najbolje i najtransparentnije. U ovom članku vam nastojimo objasniti što je employer branding i kako on može pomoći da vaš tvrtka prosperira.
Što je employer branding?
Employer branding je način na koji tvrtka privlači kvalitetne kandidate za posao i uspješno zadržava postojeće. Kroz employer branding promovirate kulturu i prednosti rada u vašoj tvrtki, čime se pozicionirate kao jedno od poželjnih mjesta za rad.
Prednosti snažnog employer brandinga
Employer branding definira esenciju vaše tvrtke, što je čini jedinstvenom i za što se zauzima. Komunicira da je vaša organizacija dobar poslodavac i odlično mjesto za rad. Ako to učinite dobro, employer branding će podići prašinu unutar vaše tvrtke te privući motivirane kandidate i mnogo sretnih zaposlenika. Zaposlenici će svakako pričati o pozitivnom iskustvu koje su stekli u vašoj tvrtki i time privući ostale talente, klijente, kupce i investitore.
Ciljevi employer brandinga
Cilj employer brandinga nije privući što više prijava za posao, već više kvalitetnih. Uspješnost je veća kada zaprimite 20-30 kvalitetnih prijava, nego stotinjak koje nisu relevantne ponuđenim radnim pozicijama. Važni od ciljeva su i smanjenje troškova te kraće vrijeme zapošljavanja. Također, jedan od najvećih ciljeva je manja stopa odlaska zaposlenika. Odličan i stalan tim je danas prava rijetkost, dobrim employer brandingom uspješnije ćete zadržati sretne i motivirane zaposlenike.
Što je EVP (Employer Value Proposition)?
EVP obuhvaća misiju, vrijednosti i kulturu vaše tvrtke i daje zaposlenicima snažan razlog da rade za vas. EVP je sve što vaša tvrtka može ponuditi kao poslodavac, u zamjenu za sve vještine i iskustvo koje vaši zaposlenici imaju.
Tvrtke imaju mnogo koristi od dobro osmišljenog EVP-a koji se često komunicira s potencijalnim i trenutnim zaposlenicima. Snažan EVP može privući i zadržati najbolje zaposlenike, pomoći u određivanju prioriteta i ciljeva tvrtke te pomoći u ponovnom angažiranju zaposlenika koji su doživjeli burnout.
EVP uključuje:
- vrijednosti i kulturu tvrtke
- lokaciju tvrtke, uključujući pristupačnost i praktičnost
- ukupnu naknadu
- razvoj karijere
- vrijednosti tima i kvalitetu
- work-life balance
- pogodnosti na poslu poput ručka, dječjeg vrtića te fleksibilno radno vrijeme
- dodatne naknade na plaću poput plaćenog javnog prijevoza, bonusa te osigurani smještaj, ukoliko zaposlenik dolazi iz drugog grada
- prilike za putovanja
- sigurno radno mjesto
7 koraka do snažnog employer brandinga
Korak 1. - Pratite zadane ciljeve
Kada definirate prednosti svoje tvrtke, lakše je izbrusiti EVP. Redovno provjeravajte tržišnu poziciju, komunikacijske vrijednosti i kulturu vaše tvrtke. Pratite zadane ciljeve te vodite evidenciju koji su talenti potrebni za postizanje tih ciljeva.
Korak 2. - Napravite reviziju brenda vaše tvrtke
Vjerojatno već znate koja je pozicija vašeg brenda na tržištu, ali možda niste svjesni kako kupci ili sadašnji zaposlenici gledaju na vaše proizvode ili usluge. Predlažemo da provedete internu analizu i istraživanje među svojim zaposlenicima, no i detaljnije istraživanje tržišta prema kupcima. Istraživanje može biti online anketa putem društvenih mreža. Uočite što dobro radite i evidentirajte područja u kojima se trebate poboljšati. Posebno obratite pozornost o procesu zapošljavanja talenata kako biste otkrili načine za poboljšanje.
Korak 3. - Definirajte EVP
Skicirajte EVP koji jasno komunicira vrijednosti vašeg brenda. EVP treba biti u skladu s vašim brendom i direktno komunicirati vašim zaposlenicima.
Korak 4. - Angažirajte trenutne zaposlenike
Vaši zaposlenici također oblikuju vrijednosti vaše tvrtke, postižu vaše ciljeve i manifestiraju misiju i viziju vaše tvrtke. Bez njihovog sudjelovanja, vaš employer branding ne bi postojao. Nekoliko načina za angažiranje zaposlenika:
- koristite jednostavne i catchy fraze koje opisuju kulturu tvrtke, a koje ćete koristiti na sastancima, team buildingu i na društvenim kanalima
- objavljujte uspjehe vaših zaposlenika na društvenim mrežama tvrtke
- potaknite svoje zaposlenike da dijele na svojim profilima objave vaše tvrtke
- ponudite svojim zaposlenicima priliku da izbruse svoje vještine i priliku za napredovanjem unutar tvrtke
Korak 5. - Potrudite se kreativno napisati oglas za posao
Oglasi za posao su najčešće prvi kontakt koji kandidati imaju s vašom tvrtkom, stoga su idealan način za promoviranje vašeg brenda. Oglas za posao trebao bi privući talente koje tražite, stoga oživite vaš brend kroz oglas za posao. Također, optimizacija teksta za tražilice je izrazito važna. Bez ključnih riječi, idealni kandidat vas možda neće pronaći.
Korak 6. - Pokrenite blog tvrtke
Ako se bavite marketingom, onda ste upoznati s frazom: “Content is King”. Sadržaj je odlična strategija da se istaknete iz mase. Kandidati vrlo često provjere blog tvrtke kako bi vas upoznali na ljudskoj razini prije intervjua za posao. Možete pisati o novostima u tvrtki, vašoj poslovnoj kulturi, edukativnom sadržaju i slično. Blog također može služiti da istaknete jedinstvene pogodnosti koje vaša tvrtka nudi, programe i procese rada.
Korak 7. - Odgovarajte na online recenzije
U današnje digitalno doba skoro svaki kandidat provjeri recenzije tvrtke. Tako također možete uočiti i poneku negativnu recenziju. Nažalost, ne možete kontrolirati anonimne recenzije, no možete odgovoriti na njih i time poboljšati svoj imidž i komunikacijske vrijednosti. 62% tražitelja posla navodi da se njihov stav o tvrtki promijenio kada su vidjeli da je tvrtka odgovorila na negativnu recenziju. Stoga, obratite pozornost što ljudi govore o vašem brendu i ne ustručavajte se reagirati.
Employer brandingom do mnogo sretnih zaposlenika
Poput SEO-a, employer branding nije sprint, već maraton. To je proces koji zahtijeva predanost. Nakon što odradite ove prve korake, slobodno nastavite sa zahtjevnijim employer branding projektima.
Imate pitanja? Javite nam se!