Kako pripremiti svoju internet trgovinu za Crni petak?

12. studenoga 2021.
Ria

7 ključnih koraka za uspješnu realizaciju Crnog petka

Black Friday je kolokvijalan naziv za petak nakon američkog blagdana Dana zahvalnosti. Crni petak se u 2021. godini održava 26. studenog. Ovim događajem započinje božićna shopping sezona. U nastavku pročitajte kako u 7 koraka možete pripremiti svoju internet trgovinu za Crni petak.

Korak 1. - Pripremite se unaprijed za Crni petak i Cyber ponedjeljak

Kupci počinju s istraživanjem i planiranjem svojih kupovina za Crni petak i Cyber ponedjeljak već u listopadu. Najavite svojim kupcima nekoliko tjedana ranije koje proizvode mogu očekivati po sniženim cijenama. Što ranije saznaju za vaše nadolazeće popuste, to se vi možete bolje pozicionirati u odnosu na konkurenciju.

Također testirajte, osigurajte i pripremite svoju internet trgovinu za veći broj posjeta tijekom Crnog petka i Cyber ponedjeljka.

Korak 2. -  Ponudite više opcija za plaćanje

Što više opcija za plaćanje ponudite, time ćete više kupaca privući. Kreditne i debitne kartice su najpopularnije opcije za plaćanje. Preporučujemo da također ponudite opcije plaćanja pouzećem, internet bankarstvom te nekim od pružatelja plaćanja poput PayPala.

Korak 3. - Jasno komunicirajte politiku dostave

Transparentna komunikacija politike dostave je jedna od najbitnijih stavki internet trgovine. Jasno naznačite cijenu i načine dostave svojim kupcima. Navedite jasnu politiku dostave koja će informirati vašeg kupca koliko će vremena trebati kako bi se narudžba dostavila u trenutnim okolnostima. Ponudite i opciju besplatne dostave za veće kupnje.

Korak 4. - Online oglašavanje i email marketing

Ususret Crnom petku i Cyber ponedjeljku pojačajte frekvenciju svojeg online oglašavanja. Bitno je da je copy oglasa jasan i glasan te potkrijepljen ključnim riječima. 

Kada krene Crni petak, iskoristite email marketing kako biste postigli trenutne rezultate. Istražite ponašanje svojih kupaca na vašoj internet trgovini putem nekih analitičkih alata, obratite pozornost što su gledali ili kupili te im ponudite relevantne preporuke putem emaila. Ukombinirate li email s dobrim CTA (call-to-action) naslovom, postići ćete veći CTR (click-through rate) te prodati više proizvoda. Također, možete iskoristiti priliku te u mailovima narudžbe preporučiti slične proizvode.

Sve što trebate znati o izradi jednog newslettera smo pisali ovdje.

Korak 5. - Optimizirajte svoju internet trgovinu za mobilne uređaje

U 2021. godini kupovina putem mobilnih uređaja je porasla do skoro 70% u svijetu. Stoga jedna stvar je sigurna, vaša internet trgovina mora biti optimizirana za mobitele i tablete.

Korak 6. - Social commerce

Instagram, Facebook, TikTok i Pinterest imaju opciju social commercea. Trenutno u SAD-u Instagram, Facebook i TikTok omogućavaju korisnicama da vide proizvod na aplikaciji, kliknu ‘Buy now’ i dovrše kupovinu ne izlazeći iz aplikacije. Jedva čekamo da ta opcija dođe i kod nas.

Za sad možemo vidjeti proizvod u aplikaciji i klikom na gumb ‘View on website’ bit ćemo preusmjereni na internet trgovinu brenda gdje možemo dovršiti svoju kupovinu.

Bitno je odrediti ciljanu skupinu kako bismo znali s kojom društvenom mrežom kombinirati svoju internet trgovinu:

  • Generacija Z najčešće otkriva nove proizvode na Instagramu i TikToku, a čak 47% TikTok korisnika tvrdi da su kupili proizvod koji su vidjeli na TikToku
  • Milenijalci češće koriste Facebook, Instagram i Pinterest

Trenutno najveća kategorija social commercea je moda, no vidi se porast i u drugim kategorijama kao što su elektronika, kozmetika i uređenje doma.

Social commerce je e-commerce trend s konstantnom tendencijom rasta.

Korak 7. - Fokus na customer experience

Kako e-commerce raste, tako rastu i očekivanja kupaca. Da bi doživjeli uspješnost svoje internet trgovine, kupcima morate ponuditi što bolji customer experience. 

Dobar customer experience podrazumijeva korisničku podršku koja može odgovoriti na sva pitanja o vašim proizvodima ili uslugama koja bi vaši kupci mogli postaviti.

Preporučujemo da u svoju internet trgovinu integrirate i chatbot. Chatbotovi mogu informirati kupca o dostupnosti proizvoda te predložiti alternative. Također mogu informirati kupca o dostavi i gdje se pošiljka nalazi.

Prednost chatbota je ta što može podsjetiti kupce da su napustili košaricu. Ponekad kupci slučajno napuste košaricu, chatbot im može poslužiti kao podsjetnik o stanju košarice i pomoći im da dovrše kupovinu.

68% ispitanika tvrdi da je veća vjerojatnost da će kupiti proizvod ako poslovanje nudi jednostavnu komunikaciju.

Što je Cyber ponedjeljak?

Dok se Crni petak može održavati na internet trgovinama i u fizičkim poslovnicama, Cyber ponedjeljak je isključivo online. Održava se prvog ponedjeljka nakon Crnog petka, a u 2021. godini pada na 29. studeni. 

Po statistici sa Statiste, u 2020. godini u SAD-u prodaja za Crni petak je iznosila $9.0 bilijuna, dok je Cyber ponedjeljak premašio tu brojku i prodaja je iznosila $10.8 bilijuna.

Crni petak i Cyber ponedjeljak najčešće imaju jednake popuste, no poneki kupci su uvjereni da će im Cyber ponedjeljak donijeti veće pogodnosti. Većina tako pričeka ponedjeljak da bi “ulovili” proizvode na sniženju. Preporučujemo da osim Crnog petka održite i Cyber ponedjeljak.

Jeste li spremni za Crni petak 2021.?

Jeste li pripremili svoju internet trgovinu za najveći maloprodajni događaj u godini? 

Trebate izraditi dobru strategiju za Crni petak koja obuhvaća sve segmente - od različitih opcija plaćanja do marketing kampanje i social commercea. 


Trebate pomoć? Javite se!

Spremni za kickoff vašeg projekta?

Pokrenimo Vaš projekt zajedno i pretvorimo ideje i ciljeve u poslovni uspjeh. Kliknite kontakt i rezervirajte online savjetovanje s konzultantom.

Više postova

12. studenoga 2021.
Kako pripremiti svoju internet trgovinu za Crni petak?

7 ključnih koraka za uspješnu realizaciju Crnog petka Black Friday je kolokvijalan naziv za petak nakon američkog blagdana Dana zahvalnosti. Crni petak se u 2021. godini održava 26. studenog. Ovim događajem započinje božićna shopping sezona. U nastavku pročitajte kako u 7 koraka možete pripremiti svoju internet trgovinu za Crni petak. Korak 1. - Pripremite se […]

10. studenoga 2021.
Što je employer branding i kako može pomoći vašoj tvrtki?

Pojasnit ćemo vam što je employer branding, koje su njegove prednosti i navesti 7 ključnih koraka za njegov uspjeh Svaka tvrtka ima svoju reputaciju, radili vi na njoj ili ne. Za izgradnju te reputacije zaslužni su zaposlenici i kupci koji grade sliku o vašem brendu prema onome što ste im ponudili i komunicirali na tržištu. […]

27. rujna 2021.
Što je brainstorming? Tehnike za vaše nove poslovne ideje

Donosimo vam zanimljive brainstorming primjere te prednosti tehnika za kreiranje inovativnih ideja Što je brainstorming i kako kreirati kreativne poslovne ideje? Brainstorming je aktivnost koja će vam pomoći da dođete do inovativnih ideja. Da bi brainstorming protekao uspješno potrebno je ostati otvorenog uma, poticati nesvakidašnje ideje, nadovezivati se na tuđe ideje, ostati fokusiran na glavnu […]

Prijavi se na naš newsletter

Consent*
This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Orijentirani na rast i mjerljive rezultate

cross