Analitika na društvenim mrežama

15. svibnja 2020.
BRANDZ

Web tražilice i društvene mreže

Pozicioniranje

Danas je gotovo nemoguće zamisliti ozbiljno poslovanje bez dobre pozicije na web tražilicama i društvenim mrežama. Prisutnost brendova na društvenim mrežama neizostavan je dio svake naše digitalne marketinške strategije. Prednost društvenih mreža je ta što korisnici ovakve objave manje doživljavaju kao oglašavanje, a više kao komunikaciju samog brenda i klijenta. Društvene mreže postale su nezaobilazan kanal za promociju brenda i komunikaciju s potencijalnim kupacima/klijentima zbog brojnosti populacije koja iste koristi, jednostavne prilagodljivosti sadržaja koje ove mreže podržavaju, ali i zbog mogućnosti vrlo preciznog ciljanja raznih skupina na mrežama.

Društvene mreže su nezaobilazan kanal komunikacije s tržištem, a čak 90% oglašivača potvrdilo je da im je social media marketing omogućio bolju prezentaciju vlastitog poslovanja dok njih čak 80% spominje povećan promet na web stranicama. 

Prednosti oglašavanja na društvenim mrežama su:

  • veća prepoznatljivost brenda ili proizvoda
  • dvosmjerna komunikacija brenda sa ciljanim skupinama
  • brza povratna informacija od strane klijenta
  • povećanje web prometa i jačanje e-trgovina
  • kreiranje i provjera ideja
  • učinkovito lansiranje novih proizvoda 
  • relativno niska ulaganja u kampanje.

Na svakoj društvenoj mreži provode se različite marketinške aktivnosti, a kvalitetno upravljanje društvenim mrežama zahtjeva mnogo vremena, posvećenosti i predan angažman. 

Svaka mreža ima vlastiti alat za analitiku koji nam daje uvid u to koji sadržaj najbolje prolazi kod naše ciljane publike te na koji content ta ista publika i nije reagirala kako smo očekivali.

Praćenje i razumijevanje analitike naših računa i kampanja na društvenim mrežama zaista je važno za uspjeh na društvenim mrežama. Kako bismo kvalitetno i u potpunosti mogli razumijeti svoju ciljnu publiku, bitno je prethodno provesti istraživanje, ali i dobiti te analizirati povratne informacije od naše ciljne publike. Poznavanje našeg targeta omogućuje nam personalizaciju i segmentaciju, lakše ciljanje različitog oglasa različitim grupama te stvaranje sadržaja koji je relevantan upravo njima. Taj sadržaj je onda kreiran prema njihovim specifičnim potrebama, ponašanju i njihovim preferencijama. Svaki put kada objavimo nešto na nekoj od društvenih mreža, brend dolazi pod povećalo ciljne skupine, ali i onih koji se slučajno nađu na tom putu. Upravo je zato bitno da koristimo one društvene mreže koje su u skladu s našim brendom. Svaka društvena mreža ima svoju analitiku, neke su dobro razvijene, dok druge pružaju tek osnovne informacije.

Facebook, Instagram i LinkedIn

Facebook prikazuje detaljnu analizu uz pomoć alata Facebook Analytics koji nam daje uvid u  trendove rasta/pada publike, lokacije pratitelja i njihov engagement na objave brenda.

Ovo je jedan od alata koje koristimo kako bi unaprijedili poslovanje klijenata na društvenim mrežama, prilagodili sadržaj njegovim željama/ciljevima, brendirali objave, dosegli veći broj pratitelja te učvrstitli vezu s postojećom publikom, ali i povećali njihovu uključenost u objave.

Instagram Insights je analitika koja je dio Instagram aplikacije i pruža analizu stranice poslovnim profilima. Analitika koju možemo analizirati putem ovog alata se odnosi na aktivnosti pratilaca, najpopularnije objave, doseg, optimalno vrijeme za objavljivanje i slično.

LinkedIn je najveća društvena mreža čiji je fokus na profesionalnim korisnicima te broji više od 500 milijuna korisnika. Cilj ove društvene mreže je isticanje prednosti i vrijednosti tvrtke i zaposlenika. Služi kao platforma za povezivanje s kolegama, različitim tvrtkama u cilju zapošljavanja te predstavljanja poslovnih iskustva, znanja i vještina svojih korisnika. Nadzorna ploča na kojoj možete isčitati analitiku na LinkedInu zove se LinkedIn Company Page dashboard.  

Ako mislite kako je vaše poslovanje drugačije i da nemate potrebu za oglašavanjem na društvenim mrežama jer je vaša ciljana skupina negdje drugdje, niste na dobrom tragu.

Društvene mreže su naša svakodnevica, a ako želite ostvariti kontakt s kupcima, klijentima i partnerima ili jednostavno održavati postojeće odnose, aktivan profil na društvenim mrežama je danas nužan.

Spremni za kickoff vašeg projekta?

Pokrenimo Vaš projekt zajedno i pretvorimo ideje i ciljeve u poslovni uspjeh. Kliknite kontakt i rezervirajte online savjetovanje s konzultantom.

Više postova

13. studenoga 2025.
AI Prediktivna analiza i strateško odlučivanje

AI donosi novu preciznost i dubinu u poslovno planiranje – od modeliranja do strateške transformacije brenda. Uloga poslovnih konzultanata se mijenja – umjesto da pišu planove, oni sada kreiraju AI-podržane modele odlučivanja Uloga AI-a u suvremenom poslovnom planiranju Poslovni plan više nije samo dokument – on je živi sustav koji se razvija i prilagođava promjenama tržišta. […]

10. studenoga 2025.
AI u produkciji sadržaja: Pametna kreativnost i personalizacija

AI mijenja način kako brendovi stvaraju i distribuiraju sadržaj – pametnije, brže i učinkovitije. Ključni alat u razvoju data-driven content strategije Strategija vođena podacima Uz pomoć AI alata poput ChatGPT, brendovi mogu planirati sadržaj temeljen na analizi trendova, ključnih riječi i ponašanja korisnika. AI predlaže teme, ton i format koji najbolje rezoniraju s publikom. Time se povećava […]

10. studenoga 2025.
Umjetna inteligencija i dizajn vizualnog identiteta: Nova era brend standarda

AI donosi revoluciju u dizajn vizualnog identiteta – od istraživanja tržišta do stvaranja brend standarda. Umjetna inteligencija ubrzava kreativni proces i smanjuje trošak razvoja AI u istraživanju i analizi trendova AI alati omogućuju brending agencijama i dizajnerima da precizno analiziraju tržišne trendove i korisničke preferencije. Automatizirana analiza boja, simbola i tipografskih trendova pomaže u donošenju […]

Prijavi se na naš newsletter

This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Orijentirani na rast i mjerljive rezultate

cross