Što je brainstorming? Tehnike za vaše nove poslovne ideje

27. rujna 2021.
BRANDZ

Donosimo vam zanimljive brainstorming primjere te prednosti tehnika za kreiranje inovativnih ideja

Što je brainstorming i kako kreirati kreativne poslovne ideje? Brainstorming je aktivnost koja će vam pomoći da dođete do inovativnih ideja. Da bi brainstorming protekao uspješno potrebno je ostati otvorenog uma, poticati nesvakidašnje ideje, nadovezivati se na tuđe ideje, ostati fokusiran na glavnu temu, vizualizirati i predložiti što više ideja. U nastavku smo vam pripremili brainstorming tehnike koje će potaknuti vaše moždane vijuge za kreativnost.

Primjer 1. - Brainwriting - ideje na papiru

Brainwriting tehniku je 1969. godine dizajnirao njemački marketing stručnjak Bernd Rohrbach. Brainwriting je odličan način da se dijele nove poslovne ideje, potakne kreativnost i kreiraju inovativne ideje. Suprotno od klasičnih brainstorm sesija, u kojima se ideje izgovaraju i nadovezuju na glas, brainwriting se odrađuje u tišini, na papiru.

Vježbe podijeljene u nekoliko runda

Popularna forma brainwritinga je poznata kao 6-3-5. Tijekom 6-3-5 sesija, brainwriting vježbe su podijeljene u nekoliko runda. U prvoj rundi 6 ljudi ispisuje 3 ideje u 5 minuta.

Nakon prve runde, svi se mijenjaju za papire u krug, pročitaju što je na novom papiru koji su dobili pred sobom i nadodaju još 3 nove ideje. Ideje mogu biti potpuno nove ili se možete nadovezati na već zapisanu ideju.

Nakon 6 rundi, papiri se skupe, ideje se raspravljaju i dogovore se idući koraci.

Iako se u ovom primjeru spominje 6 ljudi, u brainwriting sesiji može biti koliko god ljudi odredite, i po tome odredite broj rundi. Također, možete mijenjati broj ideja zapisanih na papir kao i vrijeme potrebno za osmišljavanje istih.

Primjer 2. - Mentalne mape temeljene na kreativnosti

Poznate i kao umne mape, kognitivne mape i konceptualne mape, sigurni smo da ih se sjećate iz školskih dana. Mentalne mape su jednostavni prikazi koji se temelje na asocijacijama, kreativnosti i mašti. Popularizirao ih je autor i konzultant Tony Buzan.

Mentalne mape su korisne za:

  • Brainstorming
  • Vođenje bilješka
  • Razmišljanje o složenim problemima
  • Jasno prezentiranje informacija
  • Učenje

Prema istraživanjima, naš mozak teži pojednostavljivanju informacija koje prima iz okoline. Mentalne mape se uvijek započinju od glavne teme, koja se zatim grana na ostale asocijacije. Da bi u potpunosti iskoristili svoj potencijal kroz umne mape, potrebno ih je pravilno strukturirati:

  • Odredite glavnu temu i istaknite ju na sredini papira.
  • Od glavne teme razgranajte ključne riječi, poželjno samostalne riječi ili jednostavne fraze.
  • Između glavne teme i ključnih riječi razgranajte značenja koja opisuju ključne riječi.
  • Koristeći različite boje, veličine i znakove lakše ćete povezati, istaknuti i upamtiti određene riječi.
  • Pustite mašti na volju i razradite vlastiti stil mentalne mape.

Primjer 3. - Tehnikom ljestve do najbolje poslovne ideje

Brainstorming tehnika ‘ljestve’ se započinje tako da jedna osoba podijeli temu sa svima u prostoriji, idealno osmero ljudi ili manje.

Zatim pošalje van prostorije sve članove tima, osim dvoje ljudi. Taj par treba u roku 5 minuta doći do inicijalnih ideja.

Nakon toga će u prostoriju pozvati još jednu osobu i pitati ih za ideje. Nakon dodavanja novih ideja, razgovarajte o postojećim idejama s trećom osobom. Ponavljajte ovaj korak, zadržavajući sve nove članove, sve dok se svi ne okupe.

Kada svi ponovno budu u istoj prostoriji, raspravljajte o svim idejama i izvucite najbolju.

Primjer 4. - Postavljanje 5 pitanja

Muči vas specifičan problem? Brainstorming tehnika postavljanja 5 pitanja će vam pomoći istražiti skrivene probleme vašeg proizvoda, usluge ili poslovanja.

Primjer, kupac se odjavio od naše usluge:

  • Zašto? Imali su negativno iskustvo korisničke službe.
  • Zašto? Agent im je krivo odgovorio.
  • Zašto? Agent je bio nov i nedovoljno treniran.
  • Zašto? Imamo visoku stopu fluktuacije podrške.
  • Zašto? Naša tvrtka ne izdvaja dovoljno sredstva za korisničku podršku.

Primjer 5. - SWOT analiza za određivanje prioriteta

SWOT je kratica za prednosti (Strengths), slabosti (Weaknesses), prilike (Opportunities) i prijetnje (Threats). Prednosti i slabosti su unutarnji čimbenici na koje možemo utjecati - npr. članovi tima, znanje, iskustvo i slično. Prilike i prijetnje su vanjski čimbenici - npr. konkurencija, kupci, dobavljači i slično.

Kada odradite SWOT analizu, lakše ćete odrediti prioritete na koje se trebate fokusirati za rast svog poslovanja. Da bi SWOT analiza rezultirala uspjehom, potrebno je držati se nekih pravila pri samoj izradi:

1. Okupite prave ljude

Okupite ljude iz različitih područja vaše tvrtke, idealno bi bilo da imate predstavnika iz svakog odjela i tima. Primijetit ćete da različiti timovi u vašoj tvrtki imaju skroz drugačiju perspektivu, što će biti ključno za uspješnu izradu SWOT analize.

2. Lijepite ideje na zid

Predlažemo da svima podijelite ljepljive papiriće i da na početku svatko u tišini zapisuje svoje ideje na papiriće. Ovakvim načinom sprječavate grupno razmišljanje i omogućujete da se svaki glas čuje.

Nakon 10 minuta samostalnog brainstorminga, zalijepite sve papiriće na zid i grupirajte slične ideje. Tim će se ovim idejama inspirirati da se nadoda još ideja na zid.

3. Ocijenite ideje

Konačno, kada su sve ideje grupirane, započnite s glasanjem. Možete glasanje učiniti tako da svakome date nekoliko različitih naljepnica koje će lijepiti kod ideja koje im se najviše dopadaju.

Nakon glasanja ćete dobiti listu najboljih ideja, koje možete još dodatno prokomentirati i odabrati konačnu.

Pratite ovaj proces stvaranja ideja za svaki dio SWOT analize.

Pitanja koja bi vas mogla inspirirati tijekom SWOT analize

Snage

  • Na koji način smo bolji od konkurencije?
  • Koje resurse imamo?
  • U čemu smo dobri?

Slabosti

  • Gdje se možemo poboljšati?
  • Koji naši proizvodi ne kotiraju dobro?
  • Gdje nam nedostaje resursa?

Prilike

  • Koju tehnologiju možemo koristiti da bi poboljšali izvedbu plana?
  • Možemo li proširiti naš glavni plan?
  • Koje nove segmente tržišta možemo istražiti?

Prijetnje

  • U čemu je naša konkurencija dobra?
  • Koji trendovi prijete rastu našeg poslovanja?
  • Koje nove regulacije ometaju naš plan?

Zapisani ciljevi i akcije će vas pogurati u pravom smjeru za izradu plana vašeg poslovanja.

Brainstorming tehnike služe za poboljšanje vašeg poslovanja

Nadamo se da smo vam uspješno objasnili što je brainstorming i neke njegove najuspješnije tehnike. Brainstorming tehnike nisu bitne samo za planiranje i pokretanje novih projekata ili proizvoda. One itekako mogu poboljšati postojeće procese i proizvode. Pravilna brainstorming tehnika može iskoristiti kreativni potencijal vašeg tima.

Želite brainstorming radionicu za kickoff vašeg projekta? Javite se!

Spremni za kickoff vašeg projekta?

Pokrenimo Vaš projekt zajedno i pretvorimo ideje i ciljeve u poslovni uspjeh. Kliknite kontakt i rezervirajte online savjetovanje s konzultantom.

Više postova

4. svibnja 2022.
Kako vam marketinška agencija može pomoći i koje su prednosti rada s njom?

Pojasnit ćemo vam prednosti rada s agencijom te kako vam marketinška agencija može uštedjeti i vrijeme i novac Što sve radi marketinška agencija i kako vam ona može pomoći ostvariti vaše poslovne ciljeve? S agencijom dobiti ćete tim profesionalaca koji će vjerojatno imati mnogo vještina. Što bi značilo da se vaša vizija i misija neće […]

12. studenoga 2021.
Kako pripremiti svoju internet trgovinu za Crni petak?

7 ključnih koraka za uspješnu realizaciju Crnog petka Black Friday je kolokvijalan naziv za petak nakon američkog blagdana Dana zahvalnosti. Crni petak se u 2021. godini održava 26. studenog. Ovim događajem započinje božićna shopping sezona. U nastavku pročitajte kako u 7 koraka možete pripremiti svoju internet trgovinu za Crni petak. Korak 1. - Pripremite se […]

10. studenoga 2021.
Što je employer branding i kako može pomoći vašoj tvrtki?

Pojasnit ćemo vam što je employer branding, koje su njegove prednosti i navesti 7 ključnih koraka za njegov uspjeh Svaka tvrtka ima svoju reputaciju, radili vi na njoj ili ne. Za izgradnju te reputacije zaslužni su zaposlenici i kupci koji grade sliku o vašem brendu prema onome što ste im ponudili i komunicirali na tržištu. […]

Prijavi se na naš newsletter

This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Orijentirani na rast i mjerljive rezultate

cross