• Premium branding, marketing & design

analytics

Analitika na društvenim mrežama

1024 683 BRANDZ BRANDZ

Web tražilice i društvene mreže

Pozicioniranje

Danas je gotovo nemoguće zamisliti ozbiljno poslovanje bez dobre pozicije na web tražilicama i društvenim mrežama. Prisutnost brendova na društvenim mrežama neizostavan je dio svake naše digitalne marketinške strategije. Prednost društvenih mreža je ta što korisnici ovakve objave manje doživljavaju kao oglašavanje, a više kao komunikaciju samog brenda i klijenta. Društvene mreže postale su nezaobilazan kanal za promociju brenda i komunikaciju s potencijalnim kupacima/klijentima zbog brojnosti populacije koja iste koristi, jednostavne prilagodljivosti sadržaja koje ove mreže podržavaju, ali i zbog mogućnosti vrlo preciznog ciljanja raznih skupina na mrežama.

Društvene mreže su nezaobilazan kanal komunikacije s tržištem, a čak 90% oglašivača potvrdilo je da im je social media marketing omogućio bolju prezentaciju vlastitog poslovanja dok njih čak 80% spominje povećan promet na web stranicama. 

Prednosti oglašavanja na društvenim mrežama su:

  • veća prepoznatljivost brenda ili proizvoda
  • dvosmjerna komunikacija brenda sa ciljanim skupinama
  • brza povratna informacija od strane klijenta
  • povećanje web prometa i jačanje e-trgovina
  • kreiranje i provjera ideja
  • učinkovito lansiranje novih proizvoda 
  • relativno niska ulaganja u kampanje.

Na svakoj društvenoj mreži provode se različite marketinške aktivnosti, a kvalitetno upravljanje društvenim mrežama zahtjeva mnogo vremena, posvećenosti i predan angažman. 

Svaka mreža ima vlastiti alat za analitiku koji nam daje uvid u to koji sadržaj najbolje prolazi kod naše ciljane publike te na koji content ta ista publika i nije reagirala kako smo očekivali.

Praćenje i razumijevanje analitike naših računa i kampanja na društvenim mrežama zaista je važno za uspjeh na društvenim mrežama. Kako bismo kvalitetno i u potpunosti mogli razumijeti svoju ciljnu publiku, bitno je prethodno provesti istraživanje, ali i dobiti te analizirati povratne informacije od naše ciljne publike. Poznavanje našeg targeta omogućuje nam personalizaciju i segmentaciju, lakše ciljanje različitog oglasa različitim grupama te stvaranje sadržaja koji je relevantan upravo njima. Taj sadržaj je onda kreiran prema njihovim specifičnim potrebama, ponašanju i njihovim preferencijama. Svaki put kada objavimo nešto na nekoj od društvenih mreža, brend dolazi pod povećalo ciljne skupine, ali i onih koji se slučajno nađu na tom putu. Upravo je zato bitno da koristimo one društvene mreže koje su u skladu s našim brendom. Svaka društvena mreža ima svoju analitiku, neke su dobro razvijene, dok druge pružaju tek osnovne informacije.

Facebook, Instagram i LinkedIn

Facebook prikazuje detaljnu analizu uz pomoć alata Facebook Analytics koji nam daje uvid u  trendove rasta/pada publike, lokacije pratitelja i njihov engagement na objave brenda.

Ovo je jedan od alata koje koristimo kako bi unaprijedili poslovanje klijenata na društvenim mrežama, prilagodili sadržaj njegovim željama/ciljevima, brendirali objave, dosegli veći broj pratitelja te učvrstitli vezu s postojećom publikom, ali i povećali njihovu uključenost u objave.

Instagram Insights je analitika koja je dio Instagram aplikacije i pruža analizu stranice poslovnim profilima. Analitika koju možemo analizirati putem ovog alata se odnosi na aktivnosti pratilaca, najpopularnije objave, doseg, optimalno vrijeme za objavljivanje i slično. 

LinkedIn je najveća društvena mreža čiji je fokus na profesionalnim korisnicima te broji više od 500 milijuna korisnika. Cilj ove društvene mreže je isticanje prednosti i vrijednosti tvrtke i zaposlenika. Služi kao platforma za povezivanje s kolegama, različitim tvrtkama u cilju zapošljavanja te predstavljanja poslovnih iskustva, znanja i vještina svojih korisnika. Nadzorna ploča na kojoj možete isčitati analitiku na LinkedInu zove se LinkedIn Company Page dashboard.  

Ako mislite kako je vaše poslovanje drugačije i da nemate potrebu za oglašavanjem na društvenim mrežama jer je vaša ciljana skupina negdje drugdje, niste na dobrom tragu.

Društvene mreže su naša svakodnevica, a ako želite ostvariti kontakt s kupcima, klijentima i partnerima ili jednostavno održavati postojeće odnose, aktivan profil na društvenim mrežama je danas nužan.